Афіцыйны сайт

ЗАГС

Аб кампетэнцыі аддзела загс

Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь 12 чэрвеня 2006 г. № 385
«Аб некаторых мерах па ўдасканальванні работы органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану»
У мэтах удасканальвання рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы юстыцыі, умацавання законнасці ў дзейнасці органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану, абароны праў і свабод грамадзян:
1. Устанавіць, што:
1.1 да органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану, датычацца аддзелы запісу актаў грамадзянскага стану раённых, гарадскіх выканаўчых камітэтаў і мясцовых адміністрацый раёнаў у гарадах, Гаспадаркі (Палацы) грамадзянскіх абрадаў гарадскіх выканаўчых камітэтаў, пасялковыя і сельскія выканаўчыя і распарадчыя органы, консульскія ўстановы, а таксама прадстаўніцтва Рэспублікі Беларусь у выпадку выканання імі консульскіх функцый;
1.2 аддзелы запісу актаў грамадзянскага стану мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў:
1.2.1. утворацца раённымі, гарадскімі выканаўчымі камітэтамі і мясцовымі адміністрацыямі раёнаў у гарадах, з'яўляюцца структурнымі падраздзяленнямі і ўваходзяць у сістэму Міністэрства юстыцыі;
1.2.2. па агульных пытаннях сваёй дзейнасці падпарадкоўваюцца адпаведным выканаўчым камітэтам і мясцовым адміністрацыям раёнаў у гарадах, а па пытаннях рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы юстыцыі - Міністэрству юстыцыі;
1.2.3. робяць рэгістрацыю нараджэння, заключэння шлюбу,  усынаўлення (удачарэнні), устанаўленні бацькоўства і мацярынства, перамены прозвішча, уласнага імені, імені па бацьку, смерці, скасавання шлюбу па ўзаемнай згодзе мужоў, не якія маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчак аб маёмасці, скасавання шлюбу па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999г., рэгістрацыю скасавання шлюбу па ўзаемнай згодзе мужоў, не якія маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчкі аб маёмасці (у адпаведнасці з артыкулам 351 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і), змяняюць, выпраўляюць, дапаўняюць запісы актаў грамадзянскага стану, анулююць, аднаўляюць запісы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда, захоўваюць кнігі  рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, выдаюць паўторныя пасведчанні і даведкі  аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану.

Аддзел запісу актаў грамадзянскага стану Астравецкага раённага  выканаўчага  камітэта   (далей – аддзел  загс) утвараецца  Астравецкім раённым выканаўчым камітэтам, з'яўляецца яго структурным падраздзяленнем і ўваходзіць у сістэму Міністэрства юстыцыі.     
Па агульных пытаннях сваёй дзейнасці аддзел загс падпарадкоўваецца    райвыканкаму, а па пытаннях рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы  юстыцыі – Міністэрству юстыцыі Рэспублікі Беларусь.

Асноўнымі задачамі аддзела загса з'яўляюцца:

рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану ў дакладнай адпаведнасці з  дзеючым заканадаўствам аб шлюбе і сям'і як у інтарэсах  дзяржаўных, так і з мэтай аховы асабістых і маёмасных праў грамадзян, паляпшэнне ўмоў урачыстай рэгістрацыі шлюбаў і нараджэнняў.

Аддзел загс кіруецца ў сваёй дзейнасці Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і, другімі законамі    Рэспублікі Беларусь, рашэннямі раённага і абласнога выканаўчых  камітэтаў, загадамі, інструкцыямі і ўказаннямі Міністра юстыцыі     Рэспублікі Беларусь, загадамі начальніка галоўнага кіравання юстыцыі аблвыканкама.

Аддзел загса раённага выканаўчага камітэта ў адпаведнасці з   ускладзенымі на яго задачамі:
- робіць рэгістрацыю нараджэння, заключэння шлюбу, усынаўлення, устанаўлення бацькоўства, перамены  прозвішча, імені, імёнаў па бацьку, смерці;
- у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам, робіць скасаванне  шлюбу;
- забяспечвае ўрачыстую абстаноўку рэгістрацыі нараджэнняў, а таксама      рэгістрацыю шлюбаў пры згодзе на гэта асоб, якія ўступаюць у шлюб;
- падрыхтоўвае матэрыялы і складае заключэння аб перамене грамадзянамі   Рэспублікі Беларусь прозвішча, імені, імені па бацьку;
- у адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам выпраўляе, змяняе, аднаўляе і анулюе запісу актаў грамадзянскага стану;
- падрыхтоўвае матэрыялы і складае заключэння па выпраўленні памылак і ўнясенні змяненняў;
- вывучае і абагульняе практыку прымянення дзеючага заканадаўства пры рэгістрацыі      актаў  грамадзянскага стану, распаўсюджвае станоўчы вопыт работы;
- правярае прытрымліванне заканадаўства аб шлюбе і сям'і службовымі асобамі сельскіх  выканаўчых камітэтаў, якія вырабляюць рэгістрацыю актаў грамадзянскага стану, аказвае ім дапамогу ў гэтай рабоце, а таксама ў арганізацыі ўрачыстай рэгістрацыі шлюбаў і нараджэнняў;
- прымае ад сельскіх выканаўчых камітэтаў першыя і другія экзэмпляры запісаў актаў  грамадзянскага стану і правярае правільнасць іх стварэння;
- нясе адказнасць за належнае захоўванне, улік і вядзенне кніг рэгістрацыі актаў  грамадзянскага стану і другой дакументацыі, а таксама за ўлік, захоўванне і расходаванне бланкаў  пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
- ва ўстаноўленым парадку прадстаўляе ў галоўнае кіраванне юстыцыі Гродзенскага аблвыканкама справаздачы аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама накіроўвае статыстычную справаздачнасць у органы дзяржаўнай статыстыкі;
- выдае паўторныя пасведчанні, даведкі і другія дакументы, якія дакранаюцца рэгістрацыі актаў  грамадзянскага стану ў адпаведнасці з пералікам адміністрацыйных працэдур, якія выконваюцца дзяржаўнымі органамі ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26.04.2010 г.  № 200;
- праводзіць сярод насельніцтва растлумачэнне дзеючага заканадаўства аб шлюбе і сям'і і аб парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;
- у выпадках, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, сведчыць подпіс якая звярнулася асобы на сумеснай заяве аб рэгістрацыі шлюбу;

Аддзел загса не з'яўляецца юрыдычнай асобай, мае пячатку з адлюстраваннем Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і сваім найменнем.

Для тых, хто хоча ўступіць у шлюб

Стаўкі дзяржаўнай пошліны

Адміністрацыйныя працэдуры

Паважаныя наведвальнікі!

Пералік дадатковых платных паслуг, якія аказваюцца аддзелам запісу актаў грамадзянскага стану Астравецкага раённага выканаўчага камітэта